piątek, 4 listopada 2016

Motywacja - Rysowana kartkówka

Czy kartkówkę można narysować? Czy forma ma znaczenie? 


Ostatnio postanowiłam wypróbować na moich uczniach nową formę kartkówki. Jakoś nie miałam chęci podawać im kolejnych przykładów w słupkach, ani drukować szablonowego testu.

Narysować test

Narysowałam im kartkówkę, gdzie zadania umieszczone były w różnych formach geometrycznych. Dla mnie tworzenie było radosne i odrestaurowujące, a dla uczniów taka kartkówka była po prostu ciekawa i przyjemna.


Zrobiłam ją, nazwijmy to, na"średnim poziomie", ponieważ obawiałam się, że może takie połączenia obrazu z zadaniami będzie oznaczało zbyt wiele bodźców i nie będą mogli się skupić.

Po kartkówce, która naprawdę dobrze wypadła, zapytałam tych młodych ludzi, czy taka forma im się podobała. Zaskakująco - naprawdę - wszyscy powiedzieli, że tak.
- To było jak zabawa. - Można było sobie później pokolorować, to było fajne. - Była fajna, bo taka prosta się wydawała.- Lubię obrazki.- Podobało mi się, że można było sobie coś dorysować. - Była fajna, ale następnym razem może pani tak bardziej oddzielić zadania, żeby było lepiej widać. 
Dzięki rozmowom z nimi dowiedziałam się, że kartkówka może być przyjemna. Ci, którzy skończyli wcześniej chętnie zajęli się kolorowaniem i wróciło do mnie wiele pięknych, kolorowych prac. O ile przyjemniej się sprawdza! Nie pozostaje mi nic innego, jak poświęcić co jakiś czas chwilę i przygotować dla nich zadania właśnie w takiej formie. Pomimo, że to przecież "poważny sprawdzian"... Muszę tylko pamiętać o większym uporządkowaniu, aby wszyscy mieli szansę na sukces!

Każdy może rysować

Zachęcam do zaglądania na fanpage Agaty Baj, gdzie naprawdę wiele można się dowiedzieć i nauczyć:
https://www.facebook.com/groups/myslografia/


2 komentarze: