piątek, 15 maja 2015

Czytelnia - TADŻIN

Co to jest ten TADŻIN? Skąd się wziął i do czego służy?

 "Apetyt na Maroko - Tadżin" to książeczka, która przeniesie was do pachnącego przyprawami i słońcem kraju. Po jej przeczytaniu na pewno będziecie mieć Apetyt na świat. 


Seria "Apetyt na świat" to jedna z wielu propozycji Wydawnictwa Widnokrąg. Książka nie tylko do czytania i... nie tylko do domu. Książka o Maroku. Podobnie, jak inne serii (Wietnam i Meksyk) ukazała się już kilka lat temu, ale ja dotarłam do niej dopiero niedawno. Jest duża i wyraźna, ozdobiona ręcznie malowanymi ilustracjami. Sprawia to, że młodemu czytelnikowi łatwiej się z nią zapoznać.

Jej największą zaletą jest jednak tematyka, jaką porusza. Poprzez historię zwykłej dziewczynki przenosimy się do Maroka. Możemy poczuć jego klimat, przeczytać w jaki sposób żyją tamtejsze dzieci i dorośli.


Książka poza samą historią zawiera różnego rodzaju praktyczne informacje o kraju, kulturze i języku. Ciekawostki z pewnością będą interesujące nie tylko dla dzieci, ale też dla ich rodziców. Szczególnie, że młodsze (7-8 lat) dzieci mogą potrzebować pomocy w czytaniu i zrozumieniu treści. 


W domu i w szkole

Można ją z powodzeniem wykorzystać nie tylko w domu, ale i w pracy, w szkole lub innych placówkach w czasie zajęć z edukacji międzykulturowej. Historia i informacje praktyczne uzupełnione są ostatnimi stronami pełnymi zagadek i zadań do wykonania. 


Apetyt na Maroko...

...pojawi się na pewno, gdy spróbujecie po przeczytaniu książki przygotować tradycyjne danie marokańskie podawane właśnie w tajemniczo i egzotycznie brzmiącym Tadżinie. Przepis znajdziecie w książce.

Dla mnie osobiście jest to jedno z moich ulubionych dań i zawsze mam Apetyt na maroko - Podróżowanie od kuchni (tutaj moja prywatna podróż i przepis na marokańskie specjały).


Cóż więcej mogę powiedzieć? Ja zawsze mam Apetyt na świat, dlatego może tego typu książki są szczególnie bliskie memu sercu. Proponują nie tylko przygodę z czytaniem, ale i sporą garść informacji i wiedzy!
Czytaliście może?

0 komentarze:

Prześlij komentarz