Co można zrobić z jedną fasolką? Bardzo wiele, między przedmiotowo, holistycznie i fascynująco dla najmłodszych. Przedstawiam projekt "Magiczna fasola".
- Proszę pani, ona się marszczy! Czy mogę to zapisać?!
- Moja wygląda jak pieróg!
W ten oto sposób obserwacje okazują się dość łatwe do wykonania, wiele można zapisać i nikt się nie zniechęci. Za każdym razem słyszę w klasie, że ktoś hodował już fasolkę w przedszkolu. Świetnie! W niczym nie przeszkadza wyhodować jeszcze jedną, ta jest magiczna...
Etap II - Opisujemy i prezentujemy
Warto opisać etapy rozwoju i budowę roślin, a także warunki niezbędne do życia. Takie podsumowanie uporządkowuje słownictwo i utrwala wiadomości zdobyte w czasie obserwacji.Jeśli fasolę uczniowie przez około dwa tygodnie hodują w domu, to prosimy, aby przygotowali prezentację swoich obserwacji. Warto dać im wybór i pozwolić zrobić to w dowolnej formie!
Ostatnio poza obserwacjami w zeszytach (8-9 latki) przygotowały prezentacje w wordzie, power point, plakaty i lapbooki! Mieli wybór i każdy z nich zrobił to tak, jak potrafił najlepiej. Nawet obserwacje zapisywanie w zeszycie u każdego były inne. Przygotowali różnorodne obrazki i opisy. Fascynujące i zachwycające!
Warto też jeśli to możliwe zaopatrzyć się w tablice przedstawiające etapy rozwoju rośliny. Mamy wtedy pewność, że dzieciaki porównają z nimi swoje obserwacje i ... będą czekały najpierw na kwiaty, a później na strączki! Bardzo ciekawe dostępne były w numerze Marzec 2016 Nauczycielka Szkoły Podstawowej (można gdzieś ten numer na pewno zamówić).
To jeszcze nie wszystko. Co dalej z fasolką? Zobaczcie TUTAJ.
0 komentarze:
Prześlij komentarz