Długie wieczory i ciemne popołudnia to doskonały moment na zabawy z cieniem. Tym razem nie teatrzyk cieni lecz eksperyment, czyli zabawa i nauka w jednym.
Co to jest cień?
Na to pytanie próbowaliśmy odpowiedzieć sobie na początku i na końcu zajęć. Na początku uczniowie otrzymali kartki z 4 pytaniami, na które mieli spróbować znaleźć odpowiedź w czasie zabaw.Kiedy powstaje cień?
Czy cień jest zawsze taki sam? Od czego to zależy?
Czy przedmiot może nie mieć cienia?
Co zrobić, żeby cień był większy?
Czy bliżej światła oznacza bliżej latarki czy bliżej ściany?
Za źródło światła posłużyły nam latarki i czołówki, które przynieśli uczniowie.
Pomysły na ułożenie dłoni do zabawy z cieniem tutaj: http://zszywka.pl/p/zabawa-w-cienie-759181.html
Za pomysł podziękowanie dla Edyty Jurys.
0 komentarze:
Prześlij komentarz