wtorek, 30 czerwca 2015

Edukacja językowa - Przeczytana lektura

Jak w prosty i przyjemny sposób motywować uczniów do czytania? 


- Czy wszyscy przeczytali lekturę? - pytała nauczycielka w każdej klasie, jaką po kolei kończyłam. 
Teoretycznie w klasach młodszych nie powinni być z tym problemu. Praktycznie...po pierwsze różnie bywa, a po drugie dobrze dzieciom (i rodzicom) przypominać o tym "zadaniu", a same dzieci zachęcać do czytania.

Pomysł na sprawdzenie, czy wszyscy lekturę przeczytali tak naprawdę jest, w moim odczuciu, doskonałym pomysłem na motywowanie uczniów do czytania.

Wykonanie

Potrzebne:
Ilustracja związana z lekturą i tej samej wielkości czysta kartka.
Wystarczy kartkę i ilustrację podzielić na części. Numerujemy części na kartce. Ilustrację rozcinamy i numerujemy w ten sam sposób od spodu.

Nie rozdaję uczniom ich części. Trzymam je wszystkie w kopercie, a każda osoba która przeczyta otrzymuje część ze swoim numerem z dziennika i przykleja ją w odpowiednie miejsce. Jeśli wykorzystujemy tę metodę więcej niż raz można pozwalać uczniom, aby kolejne osoby wybierały sobie wolny numerek.

W mojej klasie

Gdy pierwszy raz moi uczniowie odkrywali obrazek, byli bardzo przejęci. Po każdym kolejnym elemencie próbowali zgadnąć, którego rozdziału dotyczy obrazek. Czekali, aż kolejne osoby przykleją swój fragment i cieszyli się, że widać coraz więcej.

Pomysł Beaty Skrzypiec - http://nauczanka.blogspot.com/
http://klasowypamietniczek.blogspot.com/search/label/lektura.

2 komentarze:

  1. Fajny pomysł, chciałabym wykorzystać tylko nie wiem za bardzo co dzieci czytają. Fragment? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry, tutaj czytały całą książkę. Gdy była przeczytana naklejali kawałek obrazka. Można dowolnie zmodyfikować. np. przeczytana dowolna książka daje fragmencik. Kiedy ułożycie całość...?

      Usuń