Jedne z pierwszych zajęć z pakietem 'Gramy w Piktogramy'. Wymyśl, zaplanuj i stwórz swój obrazek.
Potrzebne:
- kostka (dziesięciościenna)- stemple
- kartka papieru
- kredki, ołówki
Instrukcja:
Twoim zadaniem jest stworzenie dowolnego rysunku przy użyciu stempelków. Rzucaj kostką. Zrób tyle stempelków, ile wskazuje liczba (liczba oczek). Możesz użyć danego stempelka wielokrotnie. Na koniec możesz dorysować niewielkie potrzebne elementy lub kontury.Ile stempelków użyjesz? Na koniec można sprawdzić, czy użyli tyle, ile wydawało im się, że użyją.
Pytania do dzieci po zajęciach:
Czy to była matematyka?Czego się nauczyliście?
Co ćwiczyliście?
Co odpowiedziały dzieci 7 i 8 letnie - znalazły dużo powodów, które świadczyły o tym, że ta zabawa była matematyką:
- To trochę była matematyka, bo trzeba było liczyć.
- Były różne cyfry na kostce, więc to była matematyka.
- Trzeba było stemplować tyle razy, ile pokazała kostka.Czasami można było się pomylić.
- Trzeba było wymyślić obrazek, ale nie wiem czy to matematyka.
- Nie można było sobie stawiać byle jak, trzeba było mieć plan.
Zajęcia zaczęły się także od przeliczenia stempelków, techniki były różne:
- liczenie po kolei z jednoczesnym wkładaniem stempli do pudełka
- liczenie stempli po kolei w rozsypce (wielokrotne)
- ułożenie stempli w rzędy i liczenie po kilka na raz
- liczenie parami
Dziewczynki jedzą banany, a chłopiec ma talerz i dużo jedzenia. |
Ja zrobiłam matematykę. |
To nasze sady. |
Ja zrobiłem bank. To jest sejf i mnóstwo pieniędzy. |
Wspaniały pomysł na wykorzystanie pieczątek z pakietu. Zgadzam się całkowicie - to była wspaniała lekcja matematyki! Gratuluję pomysłu.
OdpowiedzUsuń