Wynalazki - temat, który wzbudza wiele emocji. Temat, który sam w sobie pozwalać na swobodę, twórczość i rozbudzanie chęci do działania.
Film z komentarzem
Dzieci lubią bajki. Okazuje się też zwykle, że te, które są dłuższe warto podzielić na części i opatrzyć komentarzem. Jednym ze sposobów jest oglądanie bajki i tworzenie na jej podstawie, krótkiej notatki. W czasie zajęć o wynalazkach oglądamy film o "największym wynalazcy na świecie" Thomasie Edisonie. Postać niezwykle ciekawa! Fascynujący człowiek, który już jako dziecko przestał uczęszczać do szkoły, bo (jak kolejny największy umysł świata) nie pasował do niej...W czasie filmu robimy przerwy. Uczniowie podsumowują kolejne etapy jednym zdaniem, które po zapisaniu w zeszycie tworzą krótką, piękną notatkę. Podsumowanie 10 minut filmu jednym zdaniem wcale nie jest zadaniem łatwym!
Bądź jak Thomas!
Nic nie rozbudza umysłów tak, jak możliwość stworzenia czegoś własnego. Uczniowie zamieniają się w wynalazców. Mogą stworzyć dowolny wynalazek. Nie ma nakazów, nie ma zasad. Jedyną jest, iż pracę wykonują w parach. Tworzą jedno urządzenie i przygotowują do niego kartę patentową.Warto ewentualnie powiedzieć, że nie może to być broń... Na karcie należy umieścić nazwę wynalazku, opis (do czego służy) i jego twórców.
0 komentarze:
Prześlij komentarz